Mijn Overheid en de berichtenbox

Wat is het?

Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Vanaf 9 januari 2017 is de gemeente Harlingen aangesloten op de berichtenbox van MijnOverheid. 

Hoe werkt het?

Wilt u post van de overheid digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid digitaal ontvangt. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. Met uw DigiD inlogcode kunt u vervolgens inloggen in de berichtenbox van MijnOverheid.

Wat moet ik doen?

Registratie bij MijnOverheid

Na registratie kunt u direct gebruikmaken van Berichtenbox. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen.

  1. Ga naar mijn.overheid.nl en meldt u aan via DigiD. Vervolgens gaat u akkoord dat u post van de overheid voortaan digitaal in uw persoonlijke Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.
  2. Wilt u een e-mail ontvangen als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen? Kies dan, ja.
  3. Geef uw e-mailadres op. U krijgt voortaan op dit e-mailadres een melding als u nieuwe post in uw Berichtenbox heeft ontvangen.
  4. Om te controleren of het e-mailadres correct is, sturen we u een e-mail met een verificatiecode. Vul de code in.

U kunt nu direct uw post digitaal ontvangen via de Berichtenbox, uw persoonlijke gegevens inzien en uw lopende zaken volgen. Als u van één of meer overheidsorganisaties géén berichten in uw Berichtenbox wilt ontvangen, kunt u dat eenvoudig wijzigen. U ontvangt uw berichten dan gewoon per post.

Inloggen op MijnOverheid

  1. Ga naar mijn.overheid.nl en meldt u aan via DigiD.
  2. U komt in uw persoonlijke MijnOverheid omgeving. Hier kunt u uw post zien.

Heeft deze informatie u geholpen?