Servicenormen gemeente Harlingen
Wat mag u van ons verwachten?
Inleiding
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn regels waaraan onze dienstverlening moet voldoen. Zo weet u wat u van ons mag verwachten als u contact met ons opneemt via de website, telefoon, e-mail, sociale media, post of langskomt bij de publieksbalie van het gemeentehuis.
Onze servicenormen
Website
- Onze website is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
- De informatie op onze website is correct, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
- Ziet u een fout of ontbreekt er naar uw idee informatie? Wij stellen uw reactie op prijs!
- Laat het ons weten via het contactformulier.
Telefoon
- Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur via 14 0517. U kunt gebruikmaken van het keuzemenu.
- Wij nemen zo snel mogelijk de telefoon op. Als het druk is, moet u misschien wat langer wachten omdat we proberen de meeste vragen direct te beantwoorden.
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan verbinden wij u door. Is de juiste medewerker niet aanwezig, dan maken we een terugbelnotitie. U wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld. Als wij het inhoudelijk antwoord op uw vraag nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.
Contactformulier & E-mail
- U kunt ons een bericht sturen via het contactformulier of info@harlingen.nl.
- U ontvangt direct een ontvangstbevestiging van het contactformulier of de e-mail.
- U ontvangt geen ontvangstbevestiging bij berichten die u ter kennisneming stuurt of die een vervolg zijn op eerdere correspondentie.
- Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om uw vraag te beantwoorden. Als wij het inhoudelijk antwoord op uw vraag nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.
Social media
- Stuurt u een bericht via Facebook of Twitter, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan geven wij aan wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.
Balie van het Klantencontactcentrum
- Wij werken alleen op afspraak.
- U kunt zelf een afspraak maken via deze link (https://www.harlingen.nl/afspraak-maken) of
bellen naar 14-0517. - Onze balie is geopend voor afspraken op de volgende tijdstippen:
Maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 12.30 uur
Dinsdag en woensdag van 13.30 uur – 16.30 uur
Donderdag van 13.30 uur – 19.00 uur
Post
- Als u ons een brief stuurt, krijgt u binnen 2 werkdagen van ons een ontvangstbevestiging.
- Wij sturen geen ontvangstbevestiging als het gaat om brieven die u ter kennisneming stuurt
of die een vervolg zijn op eerdere correspondentie. - Wij laten u binnen 2 werkdagen weten wat het inhoudelijk antwoord is op uw vraag. Als wij
dat nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.
Meldingen
- U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week verschillende zaken aan ons melden via het meldpunt van onze website of bellen binnen de openingstijden naar 14-0517.
- De aanpak en afhandeling is afhankelijk van de melding. Wij proberen zo snel mogelijk de
situatie op te lossen of u te informeren over onze aanpak.
Klachten
- Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door de gemeente, dan kunt u een klacht
indienen. Zie onze website voor meer informatie over de procedure. - De klacht kunt u mondeling indienen bij de klachtencoördinator (bel daarvoor 14-0517) of
schriftelijk via een brief ter attentie van de afdeling Juridische Zaken.
Facturen
- Een factuur stuurt u naar factuur@harlingen.nl. Als er een contactpersoon en/of route op
staat vermeld en de factuur voldoet aan de wettelijke eisen, betalen wij deze binnen 30
dagen.
Wij werken altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Wanneer u vindt dat onze hulp aan u
beter kan, of wanneer u een tip heeft om het contact met u beter te laten verlopen, dan horen we
dat graag. U kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.