Servicenormen gemeente Harlingen

Wat mag u van ons verwachten?

Inleiding

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn regels waaraan onze dienstverlening moet voldoen. Zo weet u wat u van ons mag verwachten als u contact met ons opneemt via de website, telefoon, e-mail, sociale media, post of langskomt bij de publieksbalie van het gemeentehuis.

Onze servicenormen

Website

  • Onze website is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
  • De informatie op onze website is correct, actueel en geschreven in begrijpelijke taal.
  • Ziet u een fout of ontbreekt er naar uw idee informatie? Wij stellen uw reactie op prijs!
  • Laat het ons weten via het contactformulier.

Telefoon

  • Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur via 14 0517. U kunt gebruikmaken van het keuzemenu.
  • Wij nemen zo snel mogelijk de telefoon op. Als het druk is, moet u misschien wat langer wachten omdat we proberen de meeste vragen direct te beantwoorden.
  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan verbinden wij u door. Is de juiste medewerker niet aanwezig, dan maken we een terugbelnotitie. U wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld. Als wij het inhoudelijk antwoord op uw vraag nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.

Contactformulier & E-mail

  • U kunt ons een bericht sturen via het contactformulier of info@harlingen.nl.
  • U ontvangt direct een ontvangstbevestiging van het contactformulier of de e-mail.
  • U ontvangt geen ontvangstbevestiging bij berichten die u ter kennisneming stuurt of die een vervolg zijn op eerdere correspondentie.
  • Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om uw vraag te beantwoorden. Als wij het inhoudelijk antwoord op uw vraag nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.

Social media

  • Stuurt u een bericht via Facebook of Twitter, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan geven wij aan wanneer u het inhoudelijke antwoord kunt verwachten.

Balie van het Klantencontactcentrum

  • Wij werken alleen op afspraak.
  • U kunt zelf een afspraak maken via deze link (https://www.harlingen.nl/afspraak-maken) of
    bellen naar 14-0517.
  • Onze balie is geopend voor afspraken op de volgende tijdstippen:
    Maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 12.30 uur
    Dinsdag en woensdag van 13.30 uur – 16.30 uur
    Donderdag van 13.30 uur – 19.00 uur

Post

  • Als u ons een brief stuurt, krijgt u binnen 2 werkdagen van ons een ontvangstbevestiging.
  • Wij sturen geen ontvangstbevestiging als het gaat om brieven die u ter kennisneming stuurt
    of die een vervolg zijn op eerdere correspondentie.
  • Wij laten u binnen 2 werkdagen weten wat het inhoudelijk antwoord is op uw vraag. Als wij
    dat nog niet hebben, laten we u weten wanneer u dat kunt verwachten.

Meldingen

  • U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week verschillende zaken aan ons melden via het meldpunt van onze website of bellen binnen de openingstijden naar 14-0517.
  • De aanpak en afhandeling is afhankelijk van de melding. Wij proberen zo snel mogelijk de
    situatie op te lossen of u te informeren over onze aanpak.

Klachten 

  • Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door de gemeente, dan kunt u een klacht
    indienen. Zie onze website voor meer informatie over de procedure.
  • De klacht kunt u mondeling indienen bij de klachtencoördinator (bel daarvoor 14-0517) of
    schriftelijk via een brief ter attentie van de afdeling Juridische Zaken.

Facturen

  • Een factuur stuurt u naar factuur@harlingen.nl. Als er een contactpersoon en/of route op
    staat vermeld en de factuur voldoet aan de wettelijke eisen, betalen wij deze binnen 30
    dagen.


Wij werken altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Wanneer u vindt dat onze hulp aan u
beter kan, of wanneer u een tip heeft om het contact met u beter te laten verlopen, dan horen we
dat graag. U kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier.

Heeft deze informatie u geholpen?